Mikhail Sholokhov - biografie, cărți, recenzii, citate

Sa născut la 11 mai (24), 1905 în ferma Kruzhilin.

Autobiografia lui Sholokhov ocupă o jumătate de pagină: "născut în familia unui angajat al unei întreprinderi comerciale într-una din ferme", "a studiat doi sau trei ani la Moscova" etc.

În mijlocul războiului civil a fost martor la evenimentele tragice din Don: ochii lui desfășurat ostilitățile între cazacii alb și roșu, a existat o luptă pentru independența cazacilor, care sa încheiat în revolta de Sus.

La începutul anilor 1920 a avut în spatele său experiența comisarului de comerț, a scriitorului agitpilor și a lucrătorului Comitetului revoluționar - cu astfel de bagaje a apărut la Moscova. Acolo sa alăturat asociației literare "Garda Tânără", care a existat sub auspiciile RAPP, în 1923 a debutat cu un articol satiric în ziarul "Junosheskaya Pravda". Într-o altă direcție, povestirile despre Don a lui Sholokhov (1926) au fost scrise despre conflictul dintre cazacii albi și roșii și lupta fratricidală asupra lui Don. În aceste povestiri, obsesia cu violență de clasă a condus la paricidă (Bahchevik), sinucidere (Rodinka), vrăjmășie de moarte între frați (Kolovert). "Știința urii" a forțat vecinii să se omoare unii pe alții pentru o oală de supă de varză și un capac de lapte (inima Aleshkino). Sholokhov nu a romanizat violența, nu a cântat "Rusia spălată cu sânge" - a purtat un adevăr dur și crud cu privire la războiul civil din literatură. În descrierea sa, lupta de clasă - războiul împotriva ei, disecă familiile, împarte părinții și copiii. Distrugerea legăturilor de rudenie, clasa "gaura de vierme" care corodează familia, este o temă care a migrat de la povestirile lui Don la Fluxul liniștit Don.

În presă, a treia carte a "Don Quiet" a fost suspendată, dedicată revoltei Veseleni împotriva raskazachivaniya și crearea unui fel de republică pe malul stâng al Donului. Adevărul despre epicul sângeroase al raskazachivaniya, despre acțiunile asupra lui Don Trotsky a fost nemilos în roman. Cauza revoltei a fost excesele legate de cazacii de vârstă mijlocie și de execuțiile extrajudiciare în stanitsas. Cazacii s-au răzvrătit în spatele roșilor, ceea ce a dus la înfrângerea Frontului de Sud și la începutul ofensivei lui Denikin. Acum Sholokhov a fost acuzat de "Whiteguards" deja.

Împreună cu un protest disperat împotriva colectivizării creează noi „Virgin solului răsturnate“ (prima carte - 1932, al doilea - 1960): „I-am scris un nou roman despre modul în care Veșenscaia, de exemplu, cazacii au fost în colectivizarea completă în anii 1930 și modul în care acestea trăiesc în fermele colective“ . Acesta este un roman în sprijinul politicii de colectivizare în mediul rural. Organizator și președinte al unei ferme colective în Don în „Virgin solului răsturnate“ - Davydov marinar, care a venit să-i învețe agricultura cazaci. Multe scene ale romanului nu sunt lipsite de ambiguitate: ei portretizat fără milă lupta „pe frontul de cereale,“ țăranii soarta.

Cu greu Sholokhov a fost dat noul său roman „au luptat pentru țara lor“, din care primul capitol a apărut în „Pravda“, în 1943. Acesta a fost dedicat viața aspră a tranșee, soldații prăbușit regiment au luptat de pe Don. Pentru romanul "Ei au luptat pentru patria lor" au încercat să se întoarcă în anii 1950 și 1960, dar cartea a rămas neterminată. În 1975 S. Bondarciuk a preluat romanul neterminat, filmul oferind stelele cinematografului sovietic: Shukshin, V. Tihonov, H. Burkova, Nikulin, Nikolai ordyukovoy, I. Smoktunovskij.

În 1965 Sholokhov a primit Premiul Nobel „pentru puterea artistică și integritatea epopeea cazacilor ruși în viața rusă“. "Quiet Don" a fost clasat printre clasicii secolului al XX-lea. continuând tradițiile umaniste ale marii literaturi rusești.

bibliografie