Kama, râu

Originea numelui

Numele râului este vechi, originea Finno-Ugrică. Forma modernă este Udmurt, Udm. kam înseamnă "un râu, un râu mare" (comparați Vatka kam "řeka Vyatka"). Modernul Udmurt Kama este adesea numit Kam-shur, care, aparent, este o hârtie de urmărire cu limba rusă. Kam-reka, râul Kama. Din numele râului Kama era un etnon Komi (Komi-Mort "oameni din Kama").

Provine în partea centrală a Superioară Kama Upland de patru chei de la fostul sat Karpushata acum, care a devenit parte a satului Kulig, Kezsky District Republica Udmurt. Curge în principal între zonele înalte ale High Transvolga, de-a lungul unei văi largi, înclinate local. În zona superioară (de la izvoare până la gura râului Pilva), patul este instabil și se răsucește, în lunca inundabilă a bătrânului. După confluența râului, Vishera devine un râu mare; băncile se schimbă: cea dreaptă rămâne subțire și, în majoritatea cazurilor, se întinde spre luncă, stânga aproape peste tot devine sublimă și uneori abruptă. Pe acest site există multe insule, există puțuri și râuri. Sub confluența râului Belaya lângă Kama, malul drept și stânga joasă devin mari. În zona inferioară a debitelor Kama, într-o vale largă (de până la 15 km), lățimea canalului este de 450-1200 m; rupt în mâneci. Sub gura Vyatka, râul se varsă în Golful Kamsky al rezervorului Kuibyshev.

La confluenta Kama in fluxul de apa Volga River în Kama - 4300 mc / s [necesită citare 271 zile], iar debitul de apă în râul Volga, în același loc - 3100 mc / s [necesită citare 271 zile], deci, Kama este mai mult râu plin decât Volga (înainte de fuziunea cu Kama). Cu toate acestea, lungimea lui Kama este mai mică decât lungimea lui Volga de la izvor până la gura Kama, prin urmare Kama este considerat un aflux al Volga și nu invers.

În bazinul Kama, 73.718 râuri, dintre care 94.5% sunt râuri mici, cu o lungime mai mică de 10 km. Principalii afluenți ai stânga - Sud Keltma River, Vishera de la Colva, Chusovaya cu Sylva, alb cu Ufa, Ik, Zai, Sheshma, Menzel; dreapta - Kosa, Obva, Vyatka, Toyma, Misha. Toți afluenții Kama (Kos Urolka, Kondas, INVA, Lysva, colaps), și o parte din stânga (Vesliana, Lunya, Lehman, South Keltma River) - un râuri de câmpie care curge din nord. De munte, râuri reci și rapide sunt originare din munții Ural și să curgă în Kama stânga (Vishera, Yaiva, Kosva, Chusovaya și unele dintre afluenții lor).