În rubrica "The Diary of Eva". Eurasian Venture Academy. pe Rusbase invitat vorbitori vorbesc despre experiențele lor, studii de caz social și sfaturi pentru începători.
Astăzi, în „Jurnal“ Alexei Shabarshina, fondatorul si CEO al EVE, explică ce economie de unitate. Mai jos - sfaturi utile pentru cei care nu sunt puternice în economie: ce indicatori pot fi calculați eficiența activității și costul de achiziție a clientului.
Astăzi vom vorbi despre economia tinerilor companii, ci mai degrabă, despre economie pentru fiecare utilizator.
Unitate-economie (economie unitate) - este profitul sau pierderea pentru fiecare client.
De fapt, răspunsul la întrebarea: există un sens financiar în întreprindere, amploarea acesteia, și unde-break chiar punctul companiei.
Veniturile Unitatea de venit să ia în considerare economia, rezultând o medie de un utilizator. Cheltuielile sunt considerate costuri variabile, care sunt necesare pentru punerea în aplicare a unui ordin de vânzări. Costurile fixe nu iau în considerare. Apoi, totul este simplu - scade din costurile variabile de câștig, un profit (daca esti norocos).
Acum, o privire mai atentă la indicatori care pot determina cât de bine modelul nostru:
CAC (SOST Achiziție client) sau CPA (cost pe achiziție) - costul de a aduce un client, care plătește bani companiei. De exemplu, dacă o campanie pentru a atrage clienții cheltuit 200 de mii. Ruble, și a atras 400 de noi clienti, CAC va fi de 500 de ruble. Rețineți că societatea ar trebui să fie câteva canale pentru a atrage. Și pentru fiecare canal SAS va fi diferit. Desigur, este mai bine să utilizeze acele canale care sunt mai puțin costisitoare.
CACPayback - perioada de timp necesară pentru a face un profit de la client a blocat costul implicării sale.
ARPU (venitul mediu per utilizator) - venitul mediu pe implicarea utilizatorilor.
LTV (valoarea timpului Life) - metrica care arată cât de mult venit o aduce clientul pentru tot timpul pentru a utiliza produsul nostru. De exemplu, în cazul în care clientul utilizează serviciul de 3 ani și în fiecare lună plătește 350 de ruble, iar tu cheltui pe el 100 de ruble pe lună, LTV este calculat ca 3 * 12 * (350-100) = 9000 ruble. Se pare că clientul timp de 3 ani, vă va aduce 9000 de ruble.
CBV (CBV) - costuri variabile.
De ce calcule? Trebuie să înțelegem că munca orbește - prostia flagrantă. Mai ales că este nevoie de redare model bine, foarte puțin timp, iar beneficiile pe care le oferă destul de tangibil.
Deci, înainte de scară de afaceri, găsiți-l și să încerce să scară economia este profitul. Partea practică a acestui model și mai mulți indicatori complecși analizăm cu tine în articolul următor.