Pe cont propriu în Maroc

Dimineața am luat un taxi la gară și acolo am dus trenul spre Fez. Mașinile sunt destul de confortabile, mai ales după trenurile noastre electrice. Cu toate acestea, în locul meu în tren s-a așezat, care este un fel de decod, care a refuzat cu hotărâre să înțeleagă că acest loc este al meu. Dar dirijorul a rezolvat această problemă, ducând-o pe tovarășul său. Am călătorit cu doi senegalezi, un canadian și un marocan. Senegalul - el și ea - sunt toți în alb, în ​​mâinile literaturii islamice, în general, tipi colorați. Toți au vorbit engleza bine, canadianul mi-a recomandat o firmă în Marrakech, unde poți închiria o mașină și du-te timp de 3 zile în munți și în deșert pentru doar 100 de euro decât am folosit.
În Fez stabilit în hotel FES INN (58 de euro), restaurant foarte decent, doar că este o jumătate de mers pe jos de medina, dar taxiurile sunt ieftine, iar contorul merge 20-30 de ruble pentru destul de o călătorie lungă, de câteva ori am remorcat marocani absolut gratuit.
În toate ghidurile scrie că, în medina este ușor pentru a obține pierdut și este necesar să se ia un ghid, este un nonsens și să încerce să se înmulțească pentru bani. Am mutat liniștit toate cele 5 zile și de fiecare dată am găsit o cale de ieșire. Oricine a molestat și ajutoare nu este foarte mult, și principalul lucru nu este să te implici emoțional. Ei oferă să arate orașul - Nu, mulțumesc. Ei oferă să cumpere ceva - Nu, mulțumesc. Și tot nu trebuie să inventezi scuze, pentru fiecare dintre propunerile tale va răspunde cu sugestiile sale. Dacă cineva strigă ceva după el, nu este necesar să se acorde o atenție, nu numai pe plan extern, dar cel mai important, nu pierde nervii, altfel călătoria nu a fost într-o grabă și amintiți-vă, chiar dacă ai inselat, atunci vina vă, relaxați-vă și data viitoare nu vă prindeți și nu vă faceți dracu '.
Fes este foarte interesant, atmosfera este colosală, totul nu este acasă aici. Orașul trăiește cu adevărat pentru sine, nu există o asemenea depravare de către turiști și bani simpli ca în Marrakech. Avertizarea pentru curățători și cei care sunt prea agățați de serviciu este murdară și serviciul este neatent, dar foarte bun, care nu-i place, mergeți în Europa.
Un bărbat stă și vinde o țigară din pachet, sau o mână de dulciuri și sparte în felii și ciocolată toată ziua, copiii practică pentru a vă în franceză, cerând bani. Pe stradă, puteți mânca cu adevărat pentru bani, dar nimeni nu garantează curățenia, bea apă din sticle. Nu am mers niciodată în locuri numai pentru turiști în hoteluri, pentru că nu există atmosferă. Și când beți ceai de menta lângă local, este un sentiment complet diferit. Oamenii sunt prietenosi si buni, dar asta este nici un motiv să fie o oaie, în cazul în care cineva devine obraznică sau încerci să rasa pentru bani, de altfel, banii sunt mai bine, de asemenea, să se ascundă cât mai bine posibil. Oriunde ar trebui să negociezi și să-ți amintești că nu înșele sau nimici pe cineva, dar acesta este doar un stil de percepție a lumii. De obicei, ne-am plimbat timp de mai multe ore în medina, stabilit la caravanserais, vă pot spune o priveliste deosebita din Caravanserai El Nadzharin oraș, vile frumoase, afacere cu vanzatori, ocolită moschee interesant, și apoi a mers la cina la una din terasele Acoperișul caselor unde se vede orașul și aerul este ireal. Cinat, ascultat respirația orașului, uneori, am scris poezie, uneori târât din marocan, muzica araba, în beneficiul jucătorul însuși. Comunicarea cu oamenii, Cazurile cele mai memorabile: două tusuyuschiesya australian în Maroc timp de șase luni, citit nimeni Dostoievski și celălalt potul afumat, un german, care mi-a cerut sfială, este adevărat că, în Rusia ca Modern Talking, în răspunsul este da, este un pic ungur și a căzut în meditație, învățând că eu personal nu sunt, răspunse bine și rahat de la tine asculta, avem o mulțime de muzică bună în Germania.
În apropiere de Fez am mers la Moulay-Yakub, acolo izvoare termale și hamam. Înotați, puneți cadavrul sub mâinile unor masseuse marocane. Frumoase dealuri, paște oi, copaci înflorit.
În Fez a găsit faimoasa vopsea de piele, toți ghizii scriu, spun ei - mirosul de acolo. La noi sexul țării miroase mai rău decât le voi răspunde la vopsire. Am urmărit lucrarea timp de aproximativ o oră și am rămas în viață și nu au existat vărsături. Lucrați pe cale sinceră. Odată ce am intrat în atelier cu țesătorii, ne-am uitat la proces și am cumpărat o pereche de pături de lână de la ei.
Seara, în cafenea, nu vei vedea nici o femeie, toți bărbați singuri, șezând, beți ceai sau cafea și vorbind, stăteam împreună cu prietena mea. Nici o agresiune sau nemulțumire nu se comportă corect, amintiți-vă că țara este islamică, deși laică, atât de sărutată în public, mersul în haine prea deschise nu merită. Vă puteți aminti totul, dar fiți gata să răspundeți pentru acțiunile dvs.

Am plecat la 6 dimineața de la Marrakech într-un microbuz, noi doi, fratele și sora brazilienilor și japonezilor Nori. Totul despre 30 de ani. Băieții erau amuzanți, așa că au glumit toate cele trei zile. Muntii Atlas sunt delicioase pe Toubkal și alte topuri de zăpadă în munți este rece, dar primavara țese flori dantelă, plin de râuri, serpentine, sate și orașe mici, unde oamenii sunt mai conservatoare în rochie și acțiuni. îmbrăcăminte pentru femei de la o țesături foarte frumos, copii, timizi, se potrivesc, oferind cuarț și ametist cristale, fosile, le-am tratat cu bomboane. Există deja mult mai puțină cultură arabă, berbera este mai răspândită. Aș fi fericit să stau într-un astfel de sat pentru câteva săptămâni, o odihnă simplă meditativă. Șoferul, care este de asemenea un ghid, a fost magnific, nu: priviți aici, priviți acolo, această kasba a fost ridicată atunci, distrusă de asta. Știu deja asta. Pur și simplu a condus mașina, sa oprit la cererea de panorame interesante, toalete și magazine, lăsând loc pentru gândurile și sentimentele noastre. Am mers de-a lungul casabiei, vânau prin mici cursuri de munte, beau cafea la cafenele. După cină, ne-am dus la Varsazat, unde am luat prânzul în locuri cu vedere la kazb și ne-am plimbat în orașul vechi. Aici sunt adesea împușcați filme, deci oamenii sunt obișnuiți cu străinii. Către seară am ajuns la cheile din munți, unde hotelul nostru stătea între stâncile în relief. Hotelul este mic, foarte confortabil, apă fierbinte doar dimineața, o cină simplă și un mic dejun. Plimbare în munți, ne-am dus la magazin la Berbera, grotă simplu locale în stâncă, în locul capacului ușii, în cazul în care un ceai de menta, a cumpărat o lampă de alamă, frumos să vorbesc cu. În munți nu era vânt, tăcerea era incredibilă, doar în valea râului era fierbere. Se întuneca, ploaia, ne-am întors la hotel, unde a fost Nori, Carlos și Renata prins într-o jumătate de oră, vorbind mental ramasite ale serii pentru ceai. Și ce plăcere să fumezi o țigară pe terasă sub lumina slabă a felinarelor marocane, în noaptea cu șoapta munților. La ora 7 dimineața, ne-am dus la Cheile Todra, de asemenea, frumos, dar mai mulți turiști, într-o oază la granița cu deșert a vizitat satele berbere și livezi, a intrat într-unul dintre magazinele, tranzacționate despre vending covor, prețul dorit nu este atins. Viața aici este complet diferită decât pe cealaltă parte a munților, mai multă autenticitate, apropierea de natură. Oră și jumătate a mers pe drum, deșert pietros, fără iarbă, fără apă, dar de câteva ori a văzut case mici din lut și copiii fluturat mâna lui. Și în spatele dealului următor, apărea o casă mare de lut, un hotel, iar în spatele ei - dune de nisip. Noi bem ceai cu alune sărate, și a poruncit să ia un minim de lucruri, șoferul a rămas la hotel, am luat cămilele am fost alăturat de americanul Bruce, și cu un ghid, Ahmed, el a fost îmbrăcat și sa prezentat ca tuaregi, sa mutat mai adânc în nisip. Am condus un pic mai mult de o oră și jumătate, obiceiul este dificil, mai ales partea masculină a grupului, cămilă greu, în ciuda șaua de pături. Trebuia să petrecem noaptea într-un baldachin simplu făcut din stofă, dar era plin de pături, cald, deși devine mai rece noaptea. Dune sub 150-200 de metri, crawling de-a lungul lor este greu, dar interesant, un apus de soare frumos. Pe timp de noapte în pustie, cerul fără fund este umplut de gazde de stele. Este o plăcere uimitoare, întins pe pătură, admirând cerul înstelat, mănâncă ceai de menta, lângă iubita ta femeie. Redarea harmonica, ascultând noaptea, Ahmed a declarat la 15 kilometri de frontieră algerian, a declarat că, chiar și tatăl său a condus caravanelor peste Sahara din Maroc către Niger și Ciad. Am fost în deșert, dar acesta este doar începutul. Există mii de kilometri de vârfuri și pietre în depărtare. Sper că într-o zi voi putea face o călătorie mai lungă prin Sahara, poate în Mauritania sau Mali. Ahmed a adus un vas mare cu tazhini și prăjituri, a mâncat cu mâinile și a băut ceai.
Întreaga zi treia s-au întors la Marrakech, pe drum cumpărând câteva discuri cu Gnaoua și Ali Farka Tour. În orașul din mijlocul munților din farmacie, a cumpărat un ruj igienic, proprietarul farmaciei care ne-a studiat la Kursk, a vorbit foarte bine în limba rusă. A lăsat coordonatele și săpunul, ma tratat la cină. Apropo, 100 de euro pentru trei zile au inclus: toate transporturile, hotelurile, micul dejun și cina. Am fost irosiți numai pentru prânz și băuturi, bine, un sfat.