Review onyx boox i63sml kopernik - e-book pe pagina de android

Onyx a lansat un nou „serie de comunicări științifice“ cititorii de carte cu un ecran de 6 inch, format din trei modele: i63SML Kopernik, i63SL Kepler și i63ML Maxwell. Toate au ecran E-Ink Pearl HD cu built-in de iluminat Moon Light, hardware (procesor de 1 GHz și 512 MB de memorie), precum și sistemul de operare Android 2.3. Astăzi ne uităm la seria entry-level - Onyx Boox i63SML Kopernik și să încerce să determine - ceea ce face ca utilizarea de e-book sistem mobil de Anrdoid.

Specificații tehnice Onyx Boox i63SML Kopernik:

• Tip - e-carte
  • Ecran - E-Ink Pearl HD
    • Diagonal - 6 inci
    • Rezoluția 1024x768
    • Raport de contrast 12: 1
    • 16 tonuri de gri
    • Lumina de fundal "Lumina lunii"
  • umplere:
    • Procesor de 1 GHz
    • 512 MB RAM
    • Memorie flash 4 GB
  • Portul USB 2.0
  • Slot pentru cartele microSDHC
  • Formate acceptate:
    • Text: TXT, HTML, RTF, FB2, FB2.ZIP, DOC, Mobipocket, CHM, PDB, EPUB (DRM), EPUB (non-DRM)
    • Grafic: JPG, PNG, GIF, BMP
    • Altele: PDF (DRM), PDF (non-DRM), DjVu
  • Built-in baterie de 1600 mAh
  • Dimensiuni 171x124,8x10,9 mm
  • Greutate - 236 g
  • Sistem de operare - Android 2.3
  • Limba de programare - Java
  • Culoare - alb, negru, gri metalic

Aspect Onyx Boox i63SML Kopernik

Dar, mai întâi, uita-te la aspectul dispozitivului. Prin designul ONYX BOOX nu am avut niciodată plângeri speciale. Și de data aceasta, producătorul nu a ignora zicala „Mai bine - dusmanul binelui“, și a lăsat un favorit cu multe designul modelelor anterioare (i62ML Aurora si i63M - Seria Jules Verne) este aproape neschimbat.

Parametrii fizici au rămas aceiași: dimensiunile sunt 171x124,8x10,9 mm, greutatea - 236 grame. Corpul este încă realizat din plastic dur mat. Această suprafață este numită acum soft-touch.

Fața este ecranul E-Ink Pearl HD cu o rezoluție de 1024x758 pixeli și o diagonală de șase centimetri. Parametrii săi sunt tipici: 16 nuanțe de gri, contrast 12: 1. Există un iluminat propriu-zis încorporat, numit Lumina Lunii.

Pentru a noastră mică (deși ceea ce este viclean - mare) surpriza Onyx Boox i63SML Kopernik nu are control tactil. Apropo, nu există în modelul mijlociu i63SL Kepler. Controlul atingerii are un model de vârf al seriei i63ML Maxwell. Dar producătorul este bate foarte simplu acest neajuns - pentru a muta, apăsați joystick-ul de sub ecran este utilizat pentru meniul și două chei duble de pe părțile laterale ale ecranului servi ca pagini rapid rândul său, (tasta din dreapta) și caracteristici standard Android - „Setări“ și „Back“ (butonul stânga) . Acest lucru este destul de mult pentru cititor de control confortabil, cu atât mai mult că a folosit o cochilie de proprietate (Launcher, adică desktop-ul), în loc de Android „gol“.

În partea de jos este butonul de pornire de obicei (deși din cauza dimensiunii sale este „butonul“ un fel mai potrivit cuvânt), portul miniUSB si un slot pentru carduri microSDHC.

Pe spate, pe lângă logo-ul și informațiile corporației, există doar un buton de resetare ascuns. Dacă ne amintim corect, pe oricare din carte testat Onyx Boox nu am avut de a utiliza acest buton. Pe de altă parte, avem de-a face cu un nu un sistem de operare Android, de proprietate, astfel încât să nu știi, este bine că există un buton de resetare hardware.

Corpul cititorului este alcătuit din foarte drăguț plastic. Nu este alunecos, aproape nu colectează amprentele digitale. Vreau să țin cartea din mâinile mele și să o folosesc direct, fără copertă. Dar în kit nu este nici o acoperire uimitoare. Este combinat. O jumătate, cea care închide ecranul, ca de obicei din piele de piele și catifea în interior (pentru a nu deteriora ecranul). Partea care deține o carte făcută de structură care seamănă cu un amestec artistic de cauciuc și din material plastic.

Cititorul este fixat cu ajutorul colțurilor colțului montate sub profilul corpului de jos și de sus. În același timp, este foarte dificil să obțineți o carte din coperta unei coperți. Acesta nu este un defect, ci mai degrabă opusul demnității, deoarece exclude abandonul accidental al cărții din copertă. Mai mult, acest caz va proteja perfect cititorul de influențele externe și chiar și de căderi. Și un detaliu mai important - capota magnetică se află pe partea stângă a flippingului. Lăudați designerii.

Dați producătorului datoria - acesta este unul dintre cele mai bune cazuri din tot ceea ce am văzut. Mai mult decât atât, nu trebuie să uităm că mulți alți producători preferă în general să acopere sub formă de opțiuni individuale și să le solicite uneori o mie sau mai multe ruble. Onyx, de asemenea, îi pasă de clienți și nu îi obligă să-și petreacă timp și bani pentru a cumpăra mult nevoie de accesorii.

Nu există plângeri cu privire la calitatea asamblării. Am discutat deja materialele. Designul, așa cum am spus deja, este împrumutat din seria anterioară. Dar cel mai important este înainte.

Caracteristici ale Onyx Boox i63SML Kopernik

De ce Onyx a decis să renunțe la propriul sistem de operare (foarte bine, trebuie să recunosc) în favoarea celebrului Android? Desigur, numai Onyx știe adevăratul motiv, dar îndrăznim să facem câteva presupuneri.

Pe de o parte, Android este aproape liber (desigur, unii vor trebui să facă plăți, dar spun ei, sunt irelevante), și în același timp, susține un morman imens de „fier“ moderne. Ce este mai ușor - scrierea și menținerea propriului sistem de operare sau alegerea unui sistem existent și testat în timp? Răspunsul este evident.

Pe de altă parte, Android este un număr foarte mare de aplicații, o mulțime de sprijin din partea dezvoltatorilor și milioane de utilizatori de pe planetă, este o prostie să nu recunoască popularitatea sistemului de operare Linux. În consecință, însăși existența etichetei Android pe pachet atrage clienții.

Fie că aceasta poate, nimic în neregulă cu faptul că producătorii moderni (desigur, Onyx nu este singurul care a gândit la o astfel de decizie) eBooks declina orice sistem de operare de proprietate în favoarea Android, noi personal nu văd. Dimpotrivă, unele pluses.

Dar acum ne întoarcem în mod special la dispozitivul nostru. După cum v-ați aștepta, modelul junior din serie nu are caracteristici moderne și utile. De exemplu, Onyx Boox i63SML Kopernik nu are ieșiri audio, astfel încât să puteți uita de sunet. De asemenea, Onyx Boox i63SML Kopernik nu are conectivitate wireless (Wi-Fi, Bluetooth), astfel încât comunicarea cu lumea exterioară este posibilă numai pe portul USB. Probabil, mulți au început deja să retrimise și adulmece „Ei bine, atunci de ce Android? Există chiar și o piesă Market'a nr.“ Dar, de fapt, totul este mult mai optimist. Dar să începem în ordine.

Aparatul nu pornește prea repede, dar nu prea încet - aproximativ 20 de secunde. Ecranul principal care întâlnește utilizatorul afișează informații despre ultimele cărți deschise, despre încărcare, ora curentă și data. Din partea de jos există un meniu orizontal format din următoarele elemente: "Bibliotecă", "Aplicații", "Backlight", "Setări" și "Manager de fișiere".

"Biblioteca afișează întreaga listă de cărți disponibile pe cititor.

Elementul "Aplicații" conține două programe preinstalate: dicționarul "QuickDic" și galeria standard Android ". Programele instalate manual de utilizator sunt lansate de aici.

Elementul de meniu "Iluminare din spate" vă permite să selectați subtil nivelul luminozității luminii lunare. Mai mult de douăzeci de poziții intermediare de la foarte slabă, suficientă pentru citirea în întuneric la foarte luminos, atât de mult încât chiar și luminile de stradă pentru a concura cu succes cu soarele de vară strălucitor.

Puteți aprinde iluminarea din orice moment apăsând lung pe joystick. Este suficient să alegeți nivelul optim de luminozitate în avans și numai atunci să activați repede lumina de fundal atunci când este cu adevărat necesar.

Elementul de meniu "Setări" ne arată clar Android în mod clar. În setările de sistem puteți seta timpul, reglați intervalul o redesenare completă a ecranului, selectați Auto opriți ecranul și dispozitivul, vizualiza informații despre memoria (cât de mult spațiu este ocupat), resetați la valorile implicite din fabrică și să configurați modul de operare a tastelor laterale duble.

De asemenea, utilizatorul poate selecta limba meniului, fontul standard și poate selecta dicționarul principal (QuickDic este implicit).

În setările aplicației, puteți vedea o listă de software instalate, dezinstalați programe care nu sunt necesare, permite instalarea software-ului din surse necunoscute (de exemplu, flash-carduri), a se vedea informații despre baterie, precum și pentru a activa instrumentele de dezvoltare (depanare prin USB, etc).

În cele din urmă, puteți vedea informații despre sistem, asigurați-vă că Onyx Boox i63SML Kopernik utilizează versiunea Android 2.3 și vedeți versiunea exactă a firmware-ului. Desigur, Android 2.3 este o versiune destul de veche astăzi, dar este în continuare activ sprijinită de dezvoltatorii de aplicații și, în acest caz, nu afectează nimic în acest caz. Nu trebuie să uităm că de partea tehnică, suntem limitate de afișare lent (comparativ cu TFT) E-Ink, procesor slab și capacitatea de memorie limitată. Deci, Android 4 aici nu ar mai fi locul, deoarece plasează cereri mari pe CPU și RAM. Și astfel de putere pentru cititor pur și simplu nu are nevoie de nimic, utilizatorul ar trebui să plătească pentru faptul că el nu ar putea folosi la capacitate maximă.

Poate cel mai util element de meniu se numește "Manager de fișiere". Cu ajutorul acestuia, utilizatorul va putea instala programe suplimentare, extinzând astfel funcționalitatea cititorului. Desigur, Onyx Boox i63SML Kopernik nu are o piață Play, deoarece nu are Wi-Fi. În consecință, tot ce rămâne pentru utilizator este să descarce manual fișierele APK și să le arunce pe o unitate flash USB sau memorie încorporată în cititoare. Poate părea puțin cam laborios, dar pentru un utilizator Android acest lucru este obișnuit.

Sistemul are, de asemenea, o bară de stare personalizată pentru Android. Pentru a o apela, trebuie să apăsați butonul "Setări" și să apăsați pe joystick sus. Imediat puteți vedea alte trei acțiuni rapide - ieșiți la setări, ecranul principal sau activați / dezactivați Lumina lunară (deși puteți să strângeți mai ușor și mai rapid joystick-ul).

Programul obișnuit de citire a cărților electronice conține o listă de setări utile: scalarea, selectarea unui font, spațierea liniei, orientarea peisajului sau portretului ecranului. Există o căutare după cuvinte, suport pentru dicționar, precum și o tranziție rapidă la marcaje și conținut de carte. Lista exactă a setărilor depinde de formatul cărții deschise. Desigur, cititorul obișnuit nu se poate lăuda cu funcționalitate bogată, am găsit cel puțin avtoperelistyvaniya pagini, dar aici este în valoare de ... Android, are sens să vorbim despre complet funcțional-cititor? Utilizatorul însuși va livra ceva mai convenabil și convenabil pentru el, mai ales că în forumuri există adesea bătălii verbale ale fanilor programelor diferite de citire a cărților electronice. Nu are nici un rost să ne certăm despre gusturile markerilor.

Impresii din utilizarea Onyx Boox i63SML Kopernik

Onyx Boox i63SML Kopernik nu a pierdut tot ce ne-a plăcut în modelele anterioare. În primul rând, acesta este un ecran excelent, cu iluminarea uimitoare a Luminii Lunii. Viteza interfeței este, de asemenea, destul de confortabilă. În acest sens, utilizatorul nu va observa trecerea la Android, cititorul funcționează la fel de repede și fără prea multă gândire, chiar dacă se deschide o carte foarte mare.

Onyx Boox i63SML Kopernik este echipat cu o capacitate de baterie de 1600 mAh. Utilizarea Android pe durata de viață a bateriei aproape că nu afectează. Ca întotdeauna, cea mai mare lacomă este lumina de fundal, dacă o folosiți - timpul de funcționare este redus considerabil. Desigur, nu putem furniza cifre exacte, toate sunt foarte individuale. Dar chiar și cu utilizarea frecventă a iluminatului, puteți vorbi despre una sau două săptămâni de utilizare zilnică. Fără iluminare, luna nu este limita.

În timpul întregii perioade de testare, dispozitivul nu a atârnat niciodată și nu a necesitat o resetare hard. În ciuda celorlalte sisteme de operare, e ca și ebookul Onyx Boox i63SML Kopernik, care oferă aceleași plăceri ca și seria anterioară. Înțelegeți că în mână este un cititor la îndemână, nu un monstru care poate face totul și în același timp nimic.

Ambalare și echipamente

Dispozitivul vine într-o cutie colorată de dimensiuni mici.

Echipamentul este suficient - o memorie de acoperire, de cablu și de rețea. Mulți concurenți sunt înscriși la acoperire, deci Onyx merită doar laudă.

Preț de întrebare

La momentul scrierii, costul lui Onyx Boox i63SML Kopernik era de 6.000 de ruble. Pentru astfel de bani poți cumpăra un comprimat de intrare, dar într-o vreme însorită de vară nu va fi la fel de potrivit ca un boukrider.

Trebuie să recunoaștem că Onyx Boox i63SML Kopernik este un joc pe marginea unui fault. Onyx joacă prea periculos, forțând modelele lor să concureze între ele. Judecător pentru tine - modelul de top al seriei i63ML Maxwell costa doar o mie de ruble mai scumpe, dar este echipat cu un ecran tactil atât de urgentă și modulul Wi-Fi, cu ajutorul căruia se mută folosesc Android la un alt nivel. Va fi posibilă descărcarea cărților direct de la cititor fără a utiliza un computer, verificați poșta și pur și simplu controlați utilizarea ecranului tactil este mult mai convenabil și mai rapid atunci când vine vorba de Android. Asta este, în ceea ce privește confortul și capabilitățile, i63ML lui Maxwell pe cap depășește i63SML Kopernik. Și diferența de valoare este o mii de ruble mizerabile. Dacă sunt cei care toate aceste fleacurile par redundante, iar mii de ruble, în opinia lor, nu este în valoare de Onyx Boox i63SML Kopernik este o opțiune mare. Dar noi credem personal că Onyx Boox i63ML Maxwell este un produs mult mai interesant.

Site-ul oficial Onyx -www.onyx-boox.ru