Oamenii magazin vedere din interior

Procuratura, Serviciul Federal, Federal Drug Control Service, Serviciul Federal de Migrație, Comitetul pentru sănătate, „Apa“, „Piggy“, și chiar biroul de presă al guvernatorului acuzat în mod regulat Shop „Oameni“ de toate păcatele, raportarea cu privire la fecale de șobolan, imigranții ilegali suspectate de timbre de acciz, și așa mai departe. Etc. . corespondentul „SE“, a decis să se uite din interior spre exterior, cum afacerea cu o cifră de afaceri de 5 miliarde de ruble, și sa stabilit în „People“ la locul de muncă.

„Am seledinu unul, dar foarte gras, ceea ce ai acolo, într-o găleată, - căile de atac pentru mine conspiratori femeie de vârstă mijlocie - seledinu ca mine, o grosime“. Clientul meu are atât bătălia tocmai a ieșit - obrajii arde, jacheta descheiată, fular pierdut, și un capăt al acestuia este undeva pierdut în coș. Se corectează o pălărie din blană, examinând critic hering. Alegerea ajuta la a face strigătele de „femeie, este posibil să rapid, toate de hering la fel, nu vei alege mireasa ...“

În „Oameni“ au fost căutate și rețineri în masă a lucrătorilor și vizitatori la magazin

Dă pește râvnit, și uite în ochii următorului cumpărător: „Eu, o fată, pentru a trage o greutate seledinku, dar cresc mai mari, și caviar, sau cu lapte“, - ostentativ uita la mine, el a întrebat bunicul, care tocmai strigase că toate hering sunt la fel ... opt dimineața, magazinul tocmai a deschis, dar comerțul în plină desfășurare. Întregul spațiu al „People“ este umplut coșurile alimentare care blochează una în alta, nu sunt controlate în cetățeni de luptă dimineața. Aceasta este a doua mea în magazin, „Poporului.“ I - vânzător în departamentul de „pește, conserve, conserve,“ sau PCR, așa cum este scris în trecerea mea de timp.

interviu

Pentru un interviu în „People“ produse alimentare, după apel în departamentul de personal. Am întrebat doar despre cetățenia mea. ușă prețuite. Găsiți un loc de muncă, la fel ca mine, visez de un alt om, șapte cetățeni din țările vecine. Din birou poate auzi frânturi de conversație cu voce ridicată: „Știi ce spun eu?“, „Cum se face că există înregistrare și înregistrare nu este ...“

Oamenii magazin vedere din interior

Am observat că tovarășii mei, la rândul său începe să vă faceți griji. Mă duc și pentru un timp eu stau neobservat. Într-o cameră mică umplut toate titlurile de spațiu. În chestionar, printre altele, a participat la elementul „diaspora“. Am pus bord și împreună cu pașapoartele formularul de cerere de date, înregistrarea temporară și forței de muncă. Nici din care cartea de sănătate iese din discuție. Young Rumyniyanka aplica pentru un loc de muncă sau vânzător fasovschitsy aici pare neobișnuit. Cel mai greu lucru a fost de a convinge interviu că eu nu pretind la funcții de conducere. Am fost avertizat că personalul - cea mai mare parte cetățeni ai fostei Uniuni Sovietice, și, așa cum mai târziu am convins că este adevărat. Încă o dată am fost întrebat dacă am fost gata să lucreze într-o echipă internațională, și să câștige încredere, „da“, am fost trimis la secțiunea de pește.

dimineață de lucru

Lucrând zi în „People“ începe la ora 7 dimineața. Pentru ca un angajat a venit la magazin, trebuie să-și apere locul, de asemenea. Ne sta pentru a marca trecere și să treacă de inspecție. Coadă bâzâit pașnic adormit în diferite limbi. Nu „Bună ziua,“ doar „asalamaleykum“. Pune înflorească și să treacă în fața numelor în sala de examinare. Nu li se cere să arate conținutul saci și buzunare, și tot drumul la igiena feminină, a pus „permis“ timbru. Fingered mâinile și asigurându-vă că nu am nici un lucruri de timbru care nu sunt marcate mai mult garda de sex feminin ma lăsat în vestiar, unde am fost să fie în vânzător uniformă pereoblachitsya pește: robe, peste care jacheta căptușit și un șorț de plastic și mâneci. Pe șapca tifon capul, părul îndepărtat - tot cum era de așteptat. Șeful Direcției pentru pescuit (în funcții de conducere în „oamenii“ tind să fie ocupat Rumyniyane) mi-a prezentat partenerul meu. Perouse 30, este de la Samarkand, în România trăiesc 8 luni, din care 8 lucrează în „People“. Foarte frumos, zâmbitor, vorbăreț, ea lucrează în departamentul de pește, pentru că îi place cu adevărat. Fie că este acasă ea implicată în activități de pescuit, indiferent dacă tatăl - să înțeleagă motivele pentru care o astfel de poftă de pește pentru a preveni bariera lingvistică. Perouse a spus că în cele 8 luni le-a înlocuit aproximativ 10 colegii de echipă - toate plece din cauza faptului că munca a fost greu și murdar. Pentru a începe, vom merge în camera în care este adus produsul. Nu este steril, dar nu există nici un miros și corpuri străine, de asemenea. Peștele, care mai târziu va fi vândut ca refrigerate, a adus în cărămizi, și apoi un om mare, ursuz se rupe ciocan și se pliază într-o cutie cu gheata, care va merge la podea magazin. Mă uit la hering din bănci - este marcat astăzi. borcane din material plastic umple spațiul de-a lungul pereților, atât de mulți dintre ei, care mă îndoiesc în realizarea tuturor această sumă de hering (mai târziu, după cum se pare, complet în zadar).

Pe drumul de intoarcere spre sala Perouse spune despre sancțiuni, care amenință pentru apariția la locul de muncă, fără un capac, șorț și mănuși. Înainte de deschiderea magazinului este de 30 de minute, avem nevoie pentru a pune peștele pe tejghea: mic pricajit piatră crap crap congelat, somn foarte trist și viața ponosită, eglefin obosit, somon imens, preferatul consumatorilor păstrăv ... Perouse apă caldă conduce marafet și spala oboseala străine cu experiență de pește .

În „People“, revista a avut loc un miting spontan

Ceasul a lovit, ușa se deschise, iar camera inundată de cumpărători. Eu stau în spatele tejghelei și cred că doar despre un singur lucru - cine sunt acești oameni care au venit pentru peștele la ora 8 dimineața, miercuri. Portret al cumpărătorului mediu schimbat în funcție de ora din zi - dimineața este cea mai mare parte bunicile și bărbați de vârstă mijlocie și vânătăi de mijloc, cu o ușoară miros de gaze arse - vin doar pentru hering. În după-amiaza tot mai multe femei - acestea sunt incredibil de grăbește-te: aparent, la prânz este necesar să aibă timp pentru a face un milion de lucruri, acești clienți femei pazi deosebit zel la locul lor în coada de așteptare. Este aceste doamne studiaza paleta de culori a branhiilor si un buchet de arome de pește.

Până seara, dobreet cumpărător la rândul lor sunt împărțite în rețete de povești de pește și otravă cu privire la faptul că, spunând, „ieri a cumparat hering, gândit, lăsați înainte de Anul Nou și a venit mâncat și imediat.“ Cu acești oameni, puteți începe conversația până când se cântărește peștele. Și, în general, am înțeles că oamenii care au venit la magazin la magazin, gata pentru orice. Da, ei sunt, la fel ca toți cumpărătorii sunt exigente, dar ele sugerează un produs de calitate este vândut în acest magazin, și donează liniștea lor emoțională, în scopul de a salva. Pentru acestea nu sunt esențiale, fie coadă sau mulțimea în sala, nici scurrying în mod constant și cu voce tare certat lucrătorii migranți - portari care transporta căruțe uriașe încărcate cu mărfuri. Toate acestea pare să fie nu atât de mult ca și faptul că diferența de preț, care atrage mii de cumpărători. Poate că e singurul magazin în cazul în care toate nesfarsita, șerpuiește între mall-uri, curge de la pește la carne, din carne de vită în produse de patiserie, de la produse de cofetărie la cabine. Coada nu se dizolvă chiar și atunci când viața este amenințată - în magazin a declarat alarma de incendiu în mijlocul comerțului, dar nimeni nu chiar gândit pentru a dispersa. „Nu plec nicăieri, să-l arde, sunt 40 de minute“ - strigând din coadă.

A adus crap proaspat. Încărcătoare sunt introduse unul câte unul, cutiile cu produse și pești încă fluturau obține imediat pe tejghea. Coada începe să sune la prieteni și rude. Programul meu de lucru sunt de la 7 am la 12 la miezul nopții. Deja aproximativ patru, și în acest timp am așezat niciodată.

În cele din urmă șeful de presă pentru masa de prânz. timpul de odihnă nu este reglementată, dar, după cum am înțeles, cu atât mai puțin cu atât mai bine. Sala de mese este situată într-una dintre clădirile anexe, este, de asemenea, camera comună. spațiu de luat masa ocupă în mod aleatoriu aproximativ 40 de mese din plastic: femei - separat, bărbații - separat. Văd o masă goală și de a lua în jos la ea, după ce trece prin punctul de control de securitate. Masa de prânz se uită deloc apetisanta - astăzi este o supă cu tăiței instant și legume grosolan năruit. Eu cer doar ceai. Noua fata este un interes deosebit în rândul jumătate de sex masculin al echipei. Trei dintre noul meu prieten a făcut - originari din Uzbekistan, fiecare dintre ei trăiesc în România, de la unu la doi ani. Inițial a încercat să se stabilească în diferite lanțuri de retail încarcatoare, telezhechnikami, agenți de pază, dar îngreunată de lipsa unui permis de muncă (așa cum a fost eliberat - nu a reușit să înțeleagă, din cauza barierei lingvistice). Condiții de viață într-o cameră din apropiere și să o împărtășească chiar și cu 20 de concetățenii lor. Ei nu sunt căsătoriți, cu privire la un plan de an, să se întoarcă acasă să se odihnească și apoi înapoi la locul de muncă în România. Una dintre ele este interesul reînnoit al locuințelor mele, indicând imediat simpatia și planurile pentru cazare mea lor. Când a aflat că eu nu mănânc din cauza postului, mi sa spus că în timpul postului musulman de mese remodelează timp și meniu. Problema locuințelor apare din nou și din nou, mai bine mă întorc la locul de muncă. Strayed la depozitare. Pe pasajul suprateran, în cazul în care mărfurile fiind descărcate, veți auzi strigătul: „? Hei, fată, ce pot face“ Am întârziat în vitrine cu legume, dar un tânăr în formă bruscă și, se uită la aspectul meu, a spus: „Fata, sunteți cu PCR și du-te, nimic de-a face aici“