comunismul de vârf

Este ciudat, dar când am fost după coborârea de pe vârful Korjenevskaya întrebat despre impresiile lui de drum, și din partea de sus, nu știu ce să spun. Dar nu a fost, probabil, nici o experiență, doar de relief normală după care iese pe partea de sus, dar ceva de genul mândrie atunci, spunând că, chiar și acest lucru pentru mine pe umăr. Și totuși. Nu am văzut acest munte înainte, mi-a atras cu frumusețea și eleganța traseului - Nu știam nimic despre asta, nici despre celălalt. A fost necesar să-mi ca un record un record ca aclimatizare înainte de n. Comunismul este un alt seventhousander, ca urmatorul pas spre frumos și mândru-sondare din titlul de „Snow Leopard“, care este acum, după trei noduri, și în curs de pregătire pentru asaltul asupra a patra, a trebuit să fie luate deja ca o perspectivă reală și elaborează oportunitatea.

Acum, dacă aș putea urca la n. Comunism, urmatorul sezon, cu o necesitate aproape de fier va necesita o excursie la Inylchek de Sud spre victorie. Pentru a finaliza ceea ce a fost început acum trei ani, nu destul de serios, și dorința de a testa sentimentele lor în timpul acestui mare altitudine alpinism Khan Tengri.

Ei bine, lasă-mă să mount. Am respins destul de ușor, chiar dacă l-am tratat aproape cu indiferență, ca un obstacol tehnic. Prima dată când am nu o lasă nici o bucată de inimile lor, dar numai plăcerea de a pune o căpușă în planșa de sport. Timp pentru a reflecta: și dacă acest lucru ar trebui să bifeze eforturi - morale, fizice, financiare, cheltuite pentru a ajunge în partea de sus? Timpul petrecut în excursie? Plăcerea derivată din ea?

comunismul de vârf

Vârful Korjenevskaya cu săritor de vârf
Dushanbe și comunismul

Despre astfel de gânduri ma copleșit câteva zile după coborârea din munți înalți, pe care am petrecut destul de ciudat de timp (nu există nici măcar meritul de-al meu - mulțumiri amice Volodya din Letonia, care a cerut ore si zile, pe baza considerațiilor lor). Asta a fost în urmă cu o săptămână. Și acum sunt în cort, și altimetrul arată că vârful muntelui în sine este deasupra mea, apoi cincizeci, apoi optzeci de metri pe verticală. Cifra exactă nu-mi pasă să se uite la munte în sine pentru mine nu este atât de interesant.

comunismul de vârf

Vertex turn de vârf Comunismul cu jumperi

Simpla enumerare a acțiunilor care trebuie întreprinse în acest sens, provoacă oboseală și te face să uitați despre posibilitatea de a muta. A doua noapte la o altitudine de șapte kilometri forțe să renunțe la dorințele mai simple și lumesc decât creșterea pentru încă 450 de metri în sus. Acum știu răspunsurile la multe întrebări, dar, așa cum se întâmplă de obicei în astfel de situații, ele nu sunt interesați de mine.

Pentru a doua zi, nu am fost în stare să complet picioarele calde chiar și în interiorul cortului, să nu mai vorbim de faptul, să funcționeze în afara. Vine în alte interese: mâine vom merge în jos de pe munte, și știu deja că această versiune va rula o cursă cu îngheț - cu frigul de mare altitudine, care te ucide încet în rate, potrivit autorităților, încet, dar încă mai repede decât tine este capabil să reziste. Cu frigul, față de care există acum doar un singur mod de încredere - de a pierde înălțime repede și ieși din zona morții.

comunismul de vârf

Zăpadă în tabăra de bază

Începe de ridicare a muntelui - la acest raft oblică

Am ieșit în dimineața în prima zi clar după vreme rea, a doua zi a crescut la 5100 și a petrecut noaptea acolo, în cort, în ultimele roci gidovskoy cu care se confruntă gheață și zăpadă mare, înaintea noastră.

Peste noapte pe 5100

A doua zi a confirmat suspiciunea mea cu privire la viteza de taxe de dimineață noii mei parteneri. Ei au fost mai mult decât un îndelete, eu, în general, nu s-au oprit, dar ar trebui să fie luate în considerare.

Începând cu recuperarea 5100

Cu toate că rata de oameni a mers la taxe nu lent, care mi-a dat multe oportunități de a le trage „în mișcare“.

Abordarea icefall 5400

Desigur, în partea din spate. Patru sau cinci corzi înclinate fixe pe panta de zăpadă (eu nu le-au folosit, încercând să se decidă dacă disprețul lor sau pur și simplu nu cred că este necesar) ne-a adus la 5300 peste noapte.

Venia iese pe căderea de gheață, fără a îndepărta
rucsac

Apoi, o ascensiune sute de metri a dus la locul traseu cel mai tehnic, în cazul în care căderea de gheață a fost provesheno de 15 de metri pe verticală, de zece metri sub traversa și zece metri viclene vylezanija o pantă normală.

icefall ieșire Ingenious pe pantă
pe fundalul unui ghețar la fundul Traube

Du-te pe traseul din nou, deși cu un pic curbe mai complicate, ceea ce duce la cort la 5800. Imediat deasupra, sub zăpadă supraalimentate, țăranii au avut zabroska. A fost.

gaia locale rupt în bucăți tot ce putea și gobbled întreaga produsului ajunge la. Restul a fost împrăștiate la întâmplare pe un raft, cu diferite grade de apropierea marginii. Foarte fericit să fie o tigaie, în picioare doar pe cuvântul de onoare (și fără de care nu știu ce vom face, așa cum sa bazat implicit pe zabrosku). O gustare cu durere si odihna, ne-am urcat în continuare.

Clearer a devenit ca oamenii care merg în mod serios să treacă astăzi pe platoul Pamir prin „piept“ - cel mai înalt punct al nervurii Borodkin, asemănătoare, cum se spune, sânii femeilor.

Partea superioară a nervurii Borodkin - „piept“

Eu personal nu am observat această similitudine, și, mulțumesc lui Dumnezeu, pentru că, după ce a trecut înainte și înapoi de câteva ori prin aceste „sânii“, puteți deveni cu ușurință un misogin. Undeva în cei șase mii, am descoperit că, dacă un al doilea vânt, sau aclimatizare a acționat, dar lucrurile merg devenit mai ușor și mai rapid.

Din păcate, a fost ultima de relief, ca soarele apunea implacabil, provocând memorie neplăcute (cel puțin) amintiri de ani diferiți ai mișcării în întuneric pas. Starea de spirit a fost stricat, ultimele două pante, ceea ce duce la „san“, am fost aproape sarind deja o furie. Apus de soare la 19:12, la 12 minute mai târziu, am fost pe creasta platoului Pamir, care ma întâlnit vânt furios și constantă de genul asta, asa ca ma lovit supărător de anul trecut, pe creasta lui Lenin Peak.

Camp „pe sâni“

Am început imediat să coboare de pe partea opusă și, cu toate acestea, frazzled imposibil, încă campat pe panta, punând un cort deja în întuneric complet. O operație de îndepărtare simplă este luat pisici (în întuneric) este de cel puțin o jumătate de oră și necesită intervenție clește.

Se merge greu și lent

Somn a mers aproape în noapte, a doua zi am trezit relativ devreme, dar merge încet și a ajuns la doar aproximativ nouă. Shlos dificilă și lentă.

După ce coboară spre platoul și începutul recuperării în vârf Dușanbe odată ce a devenit clar că era necesar să aibă o perioadă de odihnă astăzi. Această idee nu m-au lăsat întreaga prima jumătate a zilei, și un sentiment că facem o greșeală, a crescut mai puternic, chiar dacă încă nu se gândească la consecințele unor astfel de erori.

comunismul de vârf

Pe platoul din fața cortului ghiduri în creștere
vârf Dushanbe

După masa de prânz, un pic ușurat, ritm îndreptat. Dar repede vremea a început să se deterioreze. Datorită munților care zboară nori, treptat, merge în jos și concentrat. Vântul a crescut și a devenit piercing, vizibilitatea a scăzut la zece sau cincisprezece metri, era josnic și dezgustător, să nu mai vorbim de faptul că am fost la o altitudine de șase kilometri mai departe - mai mult aditiv.

ambiții Veni, a vorbit în mod repetat, pentru a le astăzi (pentru a ajunge la podul de la șapte mii), se pare din ce în ce nerealistă, și am început să caute pe site-ul pentru noapte. Bivuac tăbărât lângă înălțimea de 6600, chiar la creasta.

Toată noaptea vântul ciufulit cort ridicat care nu au contribuit la somn bun. Prima dată când am fost frig în saci de dormit în jos - în ajunul picioarelor sale înghețau, deoarece toată ziua în zăpadă și la pisici, care sunt cunoscute de a contribui la sănătate nu este.

Următoarele taxe de dimineață au fost chiar mai lent decât de obicei, ca vântul nu se oprește în mod constant a reamintit că așteaptă să vadă cine va ieși din cort. Cu toate acestea, în cele din urmă, a trebuit să merg afară, iar vântul nu a ratat așteptările, exact așa cum era de așteptat de la el - de fapt, la fel ca și cu o zi înainte.

Cortul a fost asamblat, pisicile înăsprit, purtarea rucsaci și a început mișcarea. Vântul a murit la doar câteva minute, norii nu au fost aproape, înainte de sus surprinzător de aproape săritor deschis Peak Dushanbe și comunismul - pe scurt, totul a început foarte bine. O ascensiune oră de-a lungul crestei de roci, ne-am întâlnit oameni din Odessa, a făcut prima ascensiune a sezonului de pe munte. Ei au spus, printre altele, pe mine pazi fraza aproximativ 5-6 ore de lucru pe punte. La urma urmei, aici este, ce ore de muncă? Dar, după cum a trecut timpul, am fost din nou nor întunecat, roci aveau dreptate, și ne-am dus din nou trasee pe pantă zăpadă.

Următoarea întâlnire - spaniolii, unul dintre care a făcut alpinism în aceeași zi în care locuitorii din Odessa, cu Rustam, ghiduri lider de la Tașkent. O mică discuție cu ei, ci pentru a vedea cât de nerăbdător trecerea de la un picior la altul Rustam, și să coboare.

Curând am prins un Moscoviții egalitate de puncte, care au decis să se întoarcă. Vremea a fost mult timp murdar, și a fost ușor de înțeles. Am continuat să traverseze urca la vârf de Dușanbe, încercând așa cum am fost recent instruiți să părăsească foarte partea din dreapta sus pălărie. În cele din urmă, modul în care se pare, este ceea ce sa întâmplat. Ne-am dus la pod, care, cu toate acestea, sa dovedit a fi mai mult decat se credea anterior.

„Spade“ Vârful comunismului fără nori

Între noi și norii de zăpadă invizibile deja în „lopata“ Comunism Peak pune pe termen nelimitat (I - încă nedeterminată) numărul de crestele inzapezite, de-a lungul nervurilor care au stat mod suplimentar. Era aproape de ora cinci, deci nu fără controverse (Venia a insistat să meargă mai departe, dar creasta îngustă și lipsa aproape completă de vizibilitate a luat această decizie încă o aventură extremă, la care nu am fost deosebit dispus) a decis să pitch-un cort aici, după prima creastă, în loc relativ windless. nivelat rapid locul, mai degrabă să spun - săpat o groapă, coborâtă la cort și în curând stabilit.

În dimineața următoare, întipărită în mintea mea în mod clar. Îmi amintesc că Andrew a fost merge mai întâi, am fost ocupat cu Venya mai mult, iar când pisicile ieșit să-și pună, Andrew a anunțat că trebuie să se schimbe s șosete. Eu nu mai bine simțit, deși acum la o pierdere pentru a explica starea lui în detaliu. Oricum, am luat o pauză forțată, se strecură într-un cort și au mâncat-o doză zilnică de adaptogens care au utilizat până în prezent numai în cazuri excepționale.

comunismul de vârf

Prima încercare de a furtuna înainte Venia

În cele din urmă ne-am mutat, lăsând Andrew pentru a prinde cu noi, la sfârșitul procedurii de pereobuvaniya. Shlos încet, aș spune, atât de slab. Fiecare pas a fost dificil. Nu am vrut să se gândească la modul în care în aceste senzații vor lucra la „lopată“.

Venia planat o sută de metri în față, atunci era doar un văl de ceață, nori, transportat cu avionul la scurt timp după lansarea, pereții nu au putut fi văzută deloc. În curând un alt Uval rupt coborâre abruptă la 10-12 de metri la ghidajele cort. După ședința alături de ea, ne-am continuat drumul.

ºtergeri Comunism Peak

Mai puțin de o oră de când am plecat de la cort și la senzațiile neplăcute descrise mai adăugat sentiment familiar cu tristețe de amorțeală în degetele de la picioare. Prea devreme pentru a doua zi, care încă nu a început măcar. Okliknuv Venu, i-am spus să fie înapoi, și se întoarse înapoi. Ridicarea celor 10-12 metri de zăpadă pe ghidajele de cale cort mi-a luat o mulțime de putere și cincisprezece minute de timp. Undeva acolo a început să se formeze și să consolideze înțelegerea că mâine nu voi merge aici deja, indiferent de condițiile meteorologice și starea de sănătate.

De fapt, cu bunăstarea tuturor să fie clar, am știut din experiență că mâine nu va fi mai bine. Întâlnind-a lungul drumului Andrew, am explicat situația lui, ia urat noroc și în curând a izbucnit în cort. Începe viața lentă. Înainte de a putea lua de pe pantofii noștri (patruzeci de minute, nu mai mult), ca oamenii sa întors, a ajuns la concluzia că, în absența de vizibilitate este nesigur pentru a continua - creasta se îngustează uneori, astfel încât să puteți zbura cu ușurință la cornișa ghețar Garmo. Am fost conștient de faptul că se întâmplă cu mine și a spus Viena că mâine nu va merge cu ei, oricum.

După cină ne-am dus la echipa comună de moscoviților - patru din MIE și doiarul de MEPI. M-am simțit nici o dorință de a se târască chiar din cort pentru a vorbi cu ei, limitată de faptul că Andrew a dat un termos de ceai, pe care le și udate. Baietii au construit in jurul nostru trei corturi, restul zilei a trecut. După ce a trecut, dar nimic mai interesant sa întâmplat.

A doua zi a fost, de asemenea, un pic mai interesant pentru mine. Am puternic înfășurat într-un sac de dormit în timp ce bărbații aveau să meargă. Au ieșit pe la ora nouă, a revenit ora șase. În acest timp am avut un timp pentru a ieși din cortul de necesitate naturală, ca o măsură de precauție pentru a lua camera foto.

Apropo, oamenii dedicați să mă înțeleagă - nu este o astfel de operațiune simplă. Este piese cugetat mai mult decât o dată chiar și într-un cort, un sac de dormit în interior. În primul rând, dintr-un sac de dormit este îndepărtată în interiorul pantofi, atunci branțul lor, a pus în seara sub sacul de dormit. Deoarece pentru a merge departe, al doilea poate fi neglijat șosete și pantofi pentru a purta în interior direct pe lână „dormit“ șosete. Deplasarea în continuare este oprit, de ieri, razuvshis, am lăsat pantofii în afara pragului, în vestibulul cortului, iar acum ei îngrămădite de zăpadă decente. Zapada este curățat, în măsura în care este posibil, a pus pe pantofi - în interiorul cortului, desigur, unde altundeva, acest lucru este, de asemenea, un efort fizic considerabil - iar acum poți face ultima mișcare: aduce el însuși într-o stare în poziție verticală în timp ce traversează frontiera din interior spre exteriorul cortului.

Simplu, da? Amintiți-vă, acțiunea are loc la o altitudine de șapte kilometri după două nopți. Detaliile păstra tăcerea satisface nevoile, deși este - o acțiune destul de interesant în sine.

Revenind la aparatul de fotografiat, aș spune că eu cred că este o acțiune naibii de prudentă din partea sa, pentru că, în primul rând, vremea a fost clară (și foarte geroasă - 10-12 fotografii a fost de ajuns pentru degete la zaindevet bun), și în al doilea rând, mai am în acea zi din cort a fost de gând să renunțe.

comunismul de vârf

Punctul de vedere de pod