Astăzi, voi discuta modul de a prognoza cohorta anual de venituri din prima lună a existenței sale. Pentru prognoza se va folosi de regresie liniară.
- Excel (Google-tabele va lucra, de asemenea, dar există o interfață ușor diferită);
- datele istorice de vânzări (acestea vor instrui modelul).
Dacă dintr-o dată afacerea dvs. este tânără, iar datele pentru încă an - nu vă faceți griji. Construiește o previziune pentru perioada pentru care sunt disponibile date.
Pasul 1: Eliminați datele
Pentru acest exercițiu, am pregătit un fișier special. în cazul în care puteți antrenament. Descărcați-l și deschideți-l în Excel.
Mai târziu, cere programator pentru a încărca datele în același format. Afișați acest fișier ca un exemplu.
Etapa 2: calcula venitul per utilizator
Cohorta, în care mai multe persoane sunt susceptibile de a aduce mai mulți bani, pur și simplu pentru că există mai mulți oameni. Singura concluzie pe care le face din model, „nevoie de mai mulți clienți.“ Nu este foarte util. sprognoziruem In schimb venitul mediu de la cumpărător. Pentru a face acest lucru, împărțiți veniturile totale din cohorta de numărul de persoane.
Pasul 3: Build program
Distracția începe. Pentru a construi modelul, aveți nevoie pentru a înțelege modul în care sunt legate între ele datele. Pentru a face acest lucru, vom construi un grafic de difuziei (aceste diagrame am construit scoala).
Fiecare punct de pe grafic - o cohorta. Axa X - veniturile pentru luna. Axa Y - venitul pentru anul.
Graficul prezinta o relație puternică și foarte logică liniară: oamenii care au adus mai mult decât în prima lună, este de natură să aducă mai mult și pentru anul.
Întrebarea este, cât de mult mai mult?
Etapa 4: Construirea unui model
Suntem doar câțiva pași distanță de victorie. Adăugați la linia de trend diagramă. Și nu uitați să afișeze formula grafică.
Formula rezultat - și avem modelul corect. Permiteți-mi să vă reamintesc că Y - LTV pentru anul, și X - LTV pentru prima lună. Aceasta este:
LTV pentru anul = 4,67 * LTV pentru luna - 0.72
„Alex, tu spui că este posibil aici, și așa mai departe pentru a prezice venituri pentru anul folosind plus și de multiplicare? Nu poate fi! "
Exact. Dar noi încă nu am terminat. Acesta a fost ultimul pas.
Pasul 5: evalua precizia modelului
Sub componenta este formula R ^ 2. Acesta arată cât de bine modelul descrie datele disponibile. 0,93 înseamnă „destul de darn descriere bună.“
Dar suntem mult mai interesant să știu cât de exact modelul prezice viitorul.
Trebuie să spun, modelele cu precizie de 100% nu se întâmplă. În general.
Pentru a evalua acuratețea modelului, vom împărți datele disponibile în 2 grupuri: de formare și testare.
Formarea unui grup marcat cu zero, un test - unitate.
Pe baza echipei de formare vom construi un model: adăuga o diagramă cu o tendință liniară și pentru a obține formula.
Formula sa schimbat un pic. Acest lucru este normal.
LTV pe an = 5 * LTV pentru luna - 1.72
Acum, se aplică formula pentru predicția pe proba de testare.
În graficul albastru linie - real LTV fiecare cohortă, iar Orange - prognoza, rezultatul modelului. Uita-te cum închid.
Statisticile folosesc un indicator special de MSE, ceea ce reduce precizia modelului într-o singură cifră. Dar, pentru a nu vă supraîncărcați într-un singur articol, propun să citesc despre el pe „Wikipedia“.
Să ne întoarcem la ce am făcut-o.
Să presupunem că în ultima lună ați cheltuit 10.000 $ și a atras 600 de noi membri. Acești utilizatori în ultima lună au adus 2.400 de $ în venituri.
Cost per utilizator = $ 10000/600 = $ 16,7
LTV pentru prima lună = $ 2400/600 = $ cu 4
Înlocuim valorile în model:
LTV pentru anul = $ 5 * 4-1.72 = $ 18.28
Vremii ROMI = $ 18,28 / $ 16,17 = 113%.
P. S. Firește, perioadele de 30 și 365 de zile poate fi schimbat la orice alta. De exemplu, de multe ori am prezic prima lună în prima zi.